Őszi vitaminbombák 1.

Azt mindannyian megtanultuk még kisiskolás korunkban, hogy az ősz a betakarítás évszaka. Ám az már kevésbé köztudott, hogy az ilyenkor a boltokban és piacokon megtalálható rengeteg friss finomságnak milyen élettani hatásai vannak. Ezeket vesszük most végig.

Dió

A dió a maghéjasok családjába tartozik, így a többi rokonához hasonlóan kiváló E-vitamin forrás. Ez nem csak növeli állóképességünket, de vértisztító hatásának hála lassítja az öregedést is.  A manapság egyre fontosabbnak ítélt omega 3 és egyéb telítetlen zsírsavak is megtalálhatók benne. A dió számos olyan ásványi anyagot, E-vitamint, vasat, fehérjéket, foszfort és káliumot is tartalmaz, amiket általában állati eredetű táplálékokból veszünk magunkhoz, így a vegetáriánusok is nagyszerűen alkalmazhatják.

Alma

Az almáknak számos faja létezik, de mindegyikre igaz, hogy gazdagok kalciumban, foszforban, vasban és magnéziumban. Ezek kiegyensúlyozottá teszik szervezetünket és idegrendszerünket is támogatják. Ezen felül az almák jelentős A és B-vitamin forrásnak tekinthetők, amik együtt különösen jó hatással vannak a bőrre, a hajra és a fogakra. Anyukánk nem tévedett nagyot, amikor kijelentette, hogy a „héjában van a vitamin”, hiszen a C-vitamin valóban itt koncentrálódik.

Szőlő

A szőlő klasszikus őszi gyümölcs, ami ilyenkor minden gyümölcskosár kötelező szereplője. Bővelkedik ásványi anyagokban, elsősorban káliumban, de antioxidánsokat és koleszterincsökkentő anyagokat is nagy mennyiségben tartalmaz. Érdemes azonban ésszel fogyasztani, hiszen ez az egyik legmagasabb cukor tartalmű gyümölcs. Ez persze a kiváló borok készítéséhez elengedhetetlen, de mint tudjuk túlzott fogyasztása sok baj eredője lehet.

0 Tovább

7 tipp az egészséges reggelihez!

Mind tudjuk, ha bal lábbal kelünk fel, az hogyan tudja rányomni bélyegét napunkra. Így van ez a reggelivel is. Mivel ez a nap első étkezése, olyannak kell lennie, hogy lendületet adjon napunknak. Így különösen fontos, hogy már reggel a lehető legegészségesebben étkezzünk és igyekezzünk olyan tápanyagokkal ellátni szervezetünket, amikből ebben a napszakban van a legnagyobb szüksége.

 

1. A kevesebb néha több!

A táplálkozástudományi szakemberek jelentős többsége mára elvetette a „reggelizz, mint egy király...” elvét. Hogy napunkat dinamikusan kezdjük, nincs szükség nehéz, gyakran zsíros vagy túl cukros ételek fogyasztására. Sőt, ezek a legtöbb esetben arra ösztönöznek, hogy visszabújjunk az ágyba. Sokkal fontosabb a kellő mennyiségű ásványi anyag, rost és fehérje bevitele.

 

2. Gondolkozzunk előre!

Próbáljuk meg már előző este, vagy még a délutáni bevásárlás alkalmával kitalálni mit eszünk másnap reggel. Ha ezt nem tesszük meg, az gyakran kapkodáshoz és fölösleges stresszhez, a szükséges hozzávalók hiánya pedig végül az egészségtelenebb ételekhez fordulást eredményezi.

 

3. Szénhidrátok helyett rostok

A nehéz, szervezetünket megterhelő szénhidrátok, mint a kenyér és egyéb, gyakran cukros pékáruk helyett fogyasszunk könnyebben emészthető gabonatermékeket. A jó minőségű gabonapelyhek nem csak a szervezetünk számára elengedhetetlen rostokat tartalmazzák, de a hozzájuk adott vitaminok és ásványi anyagok is segítenek, hogy jól induljon a napunk.

 

 

4. Legyünk kenyérkirályok

Ha mégis a kenyérfélék mellett döntünk, ne legyünk spórolósak. Bár a teljes kiőrlésű, barna és magvas kenyerek drágábbak az egyszerűbb fajtáknál, sokkal egészségesebbek, és ízük is változatosabb.

 

5. Faljuk fel a csendéletet!

Ne csak a díszítés végett tartsunk otthon gyümölcskosarat, hisz ezek a legegyszerűbb almáktól kezdve a különlegességnek számító trópusi szerzeményekig mind nagyon egészségesek. Egy körtét, barackot, vagy bármely, a szezonnak megfelelő gyümölcsöt akár a buszhoz sietve is elmajszolhatunk, de ha ráérünk reggeli gabonapelyhünket vagy joghurtunkat is „feltuningolhatjuk” velük.

 

6. Inni, inni és inni

Ne feledkezzünk meg a kellő folyadék beviteléről sem! Egész este nem ittunk, így nem ok nélkül érezzük magunkat szomjasnak reggel. Ráadásul a kávé, a zuhanyzás vagy az indulás körüli stressz csak rontanak ezen. Maradjunk hidratáltak, de ügyeljünk arra is, hogyan. Mielőtt magunkba döntünk egy liter cukros gyümölcslevet, érdemes meginni egy pohár vizet, hogy szomjunk csillapítsa. Utána jöhetnek az ízek.

 

7. Helyben vagy elvitelre?

Nem mindannyiunk szeret korán reggel, indulás előtt enni. Ha szervezetünk nem kívánja a reggelit, az rendben van, de ekkor is gondoskodnunk kell a később ébredő étvágyunkról. Vegyünk zárható nejlonzacskókat, dobozokat, melyekben gusztusosan vihetünk magunkkal bármiféle élelmet. Ezek elkészítésénél is vegyük figyelembe a fent leírtakat, hiszen nem csak egy szendvics, de kis törődéssel és gondolkozással bármilyen egyéb egészséges finomság is elcsomagolhatóvá válik.

0 Tovább

Pörögj fel!

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek