Help Sales ÁSZF

Így tuti nem leszel beteg télen - Téli vitaminok

Fontos, hogy a télre ne csak a ruhatárunkat készítsük fel, hanem az egész szervezetünket. Összegyűjtöttünk nektek néhány vitamint és ásványi anyagot, amelyeknek köszönhetően betegeskedés nélkül megúszhatjátok a leghidegebb évszakot.

0 Tovább

A D-vitamin fájdalomcsökkentő hatással is bírhat

Ha már csak egy indokra volt szükséged, ahhoz, hogy miért kezdj el egy D-vitamin kúrát, akkor nem érdemes tovább várnod. Egy új tanulmány szerint ugyanis a D-vitamin a már ismert jótékony hatásain túl enyhíthet akár a kettes típusú cukorbetegségben szenvedő nők fájdalmain és depresszióján is.

0 Tovább

Napsütés helyett tabletta? D-vitamin pótlás télen

A szervezetünkben fellelhető D-vitamin szintje számos egészségügyi okból rendkívül fontos. Egyrészt nélkülözhetetlen a kalcium és foszfor felszívódásához, így a csontok egészségéhez járul hozzá. A D-vitamin nélkülk a szervezetbe beépülni nem tudó kalcium már rövid idő alatt is lassíthatja a csontképződést és rontja azok ellenálló képességét. Ráadásul az így sérülékenyebbé vált csontok egy esetleg törés után is lassabban gyógyulnak. De a D-vitamin hiánya nem csak a csontritkulás felgyorsulásához járulhat, hozzá hanem fogazatunk gyengülését és immunrendszerünk ellenálló képességének csökkenését is eredményezheti. Utóbbi tény kevéssé közismert, de a d-vitamin bizonyítottan javítja testünk védekező mechanizmusait a fertőzésekkel szemben.

Itt a tél – jön a baj?

A D-vitamin hiánya az emberek többségénél az év nagy részében csak igen ritkán szokott jelentkezni. Azonban egészen máshogy van ez az októbertől márciusig tartó, téli időszakban. Szervezetünk a szükséges D-vitamin nagy részét maga állítja elő, a bőrünkben a napfényből származó UV-B sugárzásnak köszönhetően a lejátszódó folyamatokon keresztül. Hazánkban az év nagy részében elegendő a napfény, ellenben számos északi országgal, ahol a D-vitamin hiánya sokkal gyakrabban jelentkezik. Nem hiába keresztelték a XX. század eleji orvosok a rendellenességet angolkórnak. Az év fennmaradó, téli részében azonban nálunk is feltétlenül szükséges a kieső D-vitaminmennyiség pótlása.

A bőrünkben a nap hatására képződő Cholecalciferol, azaz D3-vitamin

Mi a teendő?

Természetesen ilyenkor kiemelten fontos a leggazdagabb természetes D-vitaminforrások fogyasztása. Ilyenek a elsősorban a különböző tengeri halak de az egyéb állatok májai is, az előbbiekből készült olajok, a tojás, és számos tej illetve tejtermék. Azonban még ezek is csak olyan kis mértékben tartalmazzák a vitamint, hogy egy étkezéssel nehéz 1-200 mg-nál többet a szervezetbe juttatni, pedig a napi ajánlott mennyiség 800-1000 mg körül mozog.

Így sok esetben szükséges lehet a a D-vitamin táplálékkiegészítőkkel, vitaminkészítményekkel való szervezetbe juttatása. Ezt tehetjük egyrészt multivitaminokkal, melyek közül a legtöbb tartalmaz kellő mennyiségű D-vitamint is. Léteznek azonban kimondottan a D-vitamin pótlására gyártott tabletták és cseppek is, melyeket célzottan alkalmazhatunk ha esetleg más vitaminokkal nem akarnánk túladagolni szervezetünket.

0 Tovább

Őszi vitaminbombák 2.

A tegnap kezdett sorozatunk mai részében egy igazi klasszikussal és két hasonlóan kedvelt, ám lényegesen ritkábban fogyasztott kedvenccel ismerkedünk meg.

Körte

A körtéknek az almákhoz hasonlóan rengeteg különböző fajtája ismert. Szabálytalan formájuk mellett másik közös tulajdonságuk, hogy rengeteg, rostot ásványi anyagot, és vitamint tartalmaznak. Csupán egy körte is biztosítja az ajánlott napi rostbevitel közel 5 %-át, ami a bélrendszerre gyakorolt pozitív hatásának hála segít megóvja a vastagbelet és a nyálkahártyát a rákos vegyületektől. Egyéb immunerősítő hatása is van, hiszen az almákénál lényegesen magasabb C-vitamin szintje ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben.

 

Gesztenye

A szelídgesztenye az ősz és a tél egyik legkedveltebb finomsága, ám lássuk be leginkább utcai árusoktól vásárolt kis tasakokból, vagy püré formában fogyasztjuk. Pedig a szúrós héjba bújt kis termés igazán egészséges! C-vitamin tartalma vetekszik a citroméval, ezen felül pedig rengeteg káliumot és kalciumot tartalmaz, így hasmenéses vagy hányásos betegségek esetén is hasznos lehet. A népi gyógymódik régóta használják légúti megbetegedések, szamárköhögés és hörghurut kezelésére, aminek eredményeit a modern orvostudomány is alátámasztja.

 

Sütőtök

A rikító narancssárga sütőtök egy másik igazi őszi-téli finomság, pedig jótékony hatásai az év bármely egyéb részében is hasznunkra lennének. A tökfélék közül ebben találhatóak a legnagyobb mennyiségben A-, B- és C-vitaminok, amik erősítik az immunrendszer és támogatják az idegrendszert, agyműködést. Magas ásványi anyag tartalmának hála bővelkedik antioxidánsokban, így a daganatos és érrendszeri betegségek megelőzésében is jeleskedik. A sütés mellett számos egyéb módon, krémleveskét, krumplit kiváltó püréként, húsok mellett köretként remekül alkalmazható így remek alapanyag a konyhában is.

0 Tovább

Őszi vitaminbombák 1.

Azt mindannyian megtanultuk még kisiskolás korunkban, hogy az ősz a betakarítás évszaka. Ám az már kevésbé köztudott, hogy az ilyenkor a boltokban és piacokon megtalálható rengeteg friss finomságnak milyen élettani hatásai vannak. Ezeket vesszük most végig.

Dió

A dió a maghéjasok családjába tartozik, így a többi rokonához hasonlóan kiváló E-vitamin forrás. Ez nem csak növeli állóképességünket, de vértisztító hatásának hála lassítja az öregedést is.  A manapság egyre fontosabbnak ítélt omega 3 és egyéb telítetlen zsírsavak is megtalálhatók benne. A dió számos olyan ásványi anyagot, E-vitamint, vasat, fehérjéket, foszfort és káliumot is tartalmaz, amiket általában állati eredetű táplálékokból veszünk magunkhoz, így a vegetáriánusok is nagyszerűen alkalmazhatják.

Alma

Az almáknak számos faja létezik, de mindegyikre igaz, hogy gazdagok kalciumban, foszforban, vasban és magnéziumban. Ezek kiegyensúlyozottá teszik szervezetünket és idegrendszerünket is támogatják. Ezen felül az almák jelentős A és B-vitamin forrásnak tekinthetők, amik együtt különösen jó hatással vannak a bőrre, a hajra és a fogakra. Anyukánk nem tévedett nagyot, amikor kijelentette, hogy a „héjában van a vitamin”, hiszen a C-vitamin valóban itt koncentrálódik.

Szőlő

A szőlő klasszikus őszi gyümölcs, ami ilyenkor minden gyümölcskosár kötelező szereplője. Bővelkedik ásványi anyagokban, elsősorban káliumban, de antioxidánsokat és koleszterincsökkentő anyagokat is nagy mennyiségben tartalmaz. Érdemes azonban ésszel fogyasztani, hiszen ez az egyik legmagasabb cukor tartalmű gyümölcs. Ez persze a kiváló borok készítéséhez elengedhetetlen, de mint tudjuk túlzott fogyasztása sok baj eredője lehet.

0 Tovább

Pörögj fel!

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek